Mellemmåltider er vigtige både for din forbrænding og for at holde dit blodsukker stabilt i løbet af dagen.

Ved at indtage 2-3 mellemmåltider i løbet af dagen holdes gang i forbrændingen.

Samtidig holdes blodsukkeret stabilt dagen igennem, så du undgår at gå ”sukkerkold” og falde i med uhensigtsmæssige kulhydrater, der får blodsukkeret til at stige i en fart og give hurtig energi med efterfølgende fald og trang til mere.

 

Når du spiser et mellemmåltid, der indeholder både fedt og protein sammen med kulhydratrige fødevarer som fx frugt og gulerødder, undgår du den hurtige blodsukkerstigning, du får en større mæthedsfølelse, og sammensætningen er samtidig optimal i forhold til produktionen af serotonin.

Her er nogle opskrifter på små sunde mellemmåltider, som har en god sammensætning af både protein, fedt og kulhydrater, som medvirker til en god blodsukkerbalance.

Du kan downloade opskriften på de enkelte mellemmåltider i pdf-format evt. til udprint.

 

 

Müslibarer

Müslibarer

Spirulina konfekt

Spirulina konfekt

Mandelmuffins

Mandelmuffins

Grøntkålschips

Proteinbarer

Proteinbarer

Kerneknækbrød

Stenalderbrød

koldskål lille

Hjemmelavet koldskål